zaterdag 31 juli 2010

Blij weerzien met Heleen, Sara, Jo, Loes, Kris en Ludo

verslag van zaterdag 10/07 tot en met woensdag 14/07.

zaterdag 10/07: Riva de Garda - Arco (Ita.)
----------------
's Morgens rond een uur of 9 vertrokken aan het Gardameer en na welgeteld 7 kilometer fietsen in Arco gestopt om een terrasje te doen.
Gezellig dorpje en in een plaatselijk internetcafee het vorige verslag afgemaakt en op mijn blog gezet. 's Avonds uitgeput en in het donker een hotel gaan zoeken. Het had even geduurd eer alles een beetje ordelijk op de computer stond. Was er weer een hele dag zoet mee geweest.
Eigenlijk kost me dit heel veel tijd, werk en moeite en ben ik met zo'n verslagje en het zoeken naar woorden een dag of 2 a 3 mee bezig. Toch doe ik dit graag, .... als ik tenmiste niet met een writers-blo(g)ck zit.

zondag 11/07: Arco
--------------
Uitrusten van de mentale inspanning van gisteren. Aan het zwembad gelegen en wat praten, drinken, eten met de andere gasten.
SPANJE wint het WK voetbal. Doet me plezier.
Een content iemand is vaak voor iets dan tegen iets. Ik probeer geen aandrang te voelen om anderen te bekritiseren of te discrimineren. Ik probeer dan ook negatieve gedachten te vermijden en dus voor mij niet .... JOEPIE, DIE KEZEN, DIE ARROGANTE BUREN UIT HET NOORDEN, DIE REGELNICHTEN, DIE OMHOOG GEVALLEN JANNETTEN, ... HEBBEN HET NIET GEHAALD. SUPER !!!!!

maandag 12/07: Arco - Bolzano (Ita.)
----------------
Lange maar prachtige rit. De eerste 30 km. tamelijk veel klimwerk tot een kilometer of 5 voor Trento. Een mega-afdaling door een tunnel brengt je tot vlak in het centrum.
Van daaruit (Trento ligt aan de voet van de Dolomieten) loopt er dan een bijna biljartvlak fietspad in het dal langs de rivier de Adidge. Een fietspad om duimen en vingers van af te likken.
Dit stukje fietsroutenetwerk in Zuid-Tirol kan elke vergelijking doorstaan met de Limburgse concurrent.
Mooi aangelegd, supergoed bollend wegdek, prima bewegwijzerd, voldoende plaatsen om te verpozen, iets te eten en te drinken en nogmaals en niet te geloven BILJARTVLAK! ... en wind vanachter. Een 5 sterren aanrader.
110 km gefietst tot in Bolzano en erg genoten.

dinsdag 13/07: Bolzano
-------------
Ronddolen in Bolzano. Een tamelijk alledaagse stad zonder veel bezienswaardigheden maar goed weer, crempke eten, pinten drinken. (foto stad - foto's uploaden lukt niet vanuit deze cafee, probeer het later wel)


woensdag 14/07: Bolzano - Cortina d'Ampezzo.
-----------------
Zwaar! Nou moeder!
Niet zo lange rit (65 km) maar van 300 meter naar 1210 meter hoogte fietsen is het niet het meest idyllisch traject dat een mens zich wensen kan.
Het was eigenlijk weer hetzelfde verhaal als van de rit naar Sankt-Moritz in Zwitserland.
Sant-Moritz, Cortina d'Ampezzo; blijkbaar stadjes die een onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefenen op mensen, reizigers.
Onderweg met een renner meegereden. Een heel moeilijk gesprek want hij sprak alleen Italiaans maar hij deed ongelofelijk veel moeite en ik waarschijnlijk ook want hij bleef honderduit vragen stellen over mijn reis per fiets. Hij gaf niet af, met handen en voeten vragen en uitleggen, 20 km lang.
Creme van een gast, maar erg vermoeiend, mentaal en fysiek.
In tegenstelling tot Sankt-Moritz is Cortina wel aangenaam druk en gezellig.
In een brochure lees ik dat schrijvers en kunstenaars als James Joyce, Ernest Hemingway, Gustav Mahler en Alberto Morovia zich door de charme en schoonheid van de stad en haar omgeving lieten inspireren.
Het geweldige decor, waarin ook de Olympische spelen van '56 werden gehouden, vormde de ideale achtergrond van films zoals 'Pink Panther', 'For your eyes only' en 'Cliffhanger'. (Check, dubbelcheck mijne maat Hans). (2 foto's volgen later)

Later volgt meer. Hieronder al 2 foto's van Plitvice waar ik momenteel vertoef en mijn zusje en haar kroost heb ontmoet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten